NADERE KENNISMAKING

Brand Angels is een collectief van 7 freelancers met allemaal hun eigen vakgebied en expertise op het gebied van marketing, communicatie, vormgeving, film en natuurlijk brand management. Hun gedeelde passie? Échte merken!

FRANK HEUKELS

Frank @H3ukels, aangenaam. Binnen dit spannende collectief de social media-specialist en een van de contentmarketeers. Na op de geschiedenisfaculteit en in de sportjournalistiek te zijn opgegroeid, werd ik bij de Nederlandse Spoorwegen echt volwassen. Daarna volgde een bestaan als zzp’er, dat inmiddels alweer zo’n tien jaar duurt. Mijn vakgebied is in de loop der jaren vanuit een eindredactionele rol naar online marketing gegroeid. Daarna kwamen de specialisaties, waarbij het mijne vooral lag op SEO, Mijn-omgevingen, mobiele apps en procesoptimalisaties. En toen werd de wereld verblijd met social media en wist ik wat ik wilde worden.

 

Mijn opdrachtgevers en ervaring bestrijken (semi-)overheden (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen), bank en verzekeringswezen (ING, ABN AMRO, OHRA, DELA), energie (NUON) nog meer travel (TradeYourTrip), ICT (Knowledge Values), telecom (ZiggoVodafone) en een aantal kleinere opdrachtgevers als Ferment Management en MPS. Daarbij probeer ik mij altijd te onderscheiden als direct, eerlijk en transparant. Mijn bijdrage aan een ‘elke dag iets beter merk’, want daar kunnen we er meer van gebruiken. En de wereld smacht ernaar, is mijn overtuiging.

 

Mijn inzetbaarheid ligt voornamelijk bij zowel operationale en strategische social media-opdrachten en projecten. Ook voor een contentmarketingstrategie of -plan en communitymanagement mag je mij wakker maken. Verder ben ik een best leuke en vooral enthousiaste vader van drie kinderen en sport ik de laatste restjes energie er zo vaak mogelijk ook nog af.

 

Wellicht tot snel, digitaal, live of sportend ??????

CRISTEL LIT

Mijn naam is Cristel, ik ben zelfstandig ontwerper en woon en werk in Amsterdam. Na mijn studie grafische vormgeving aan de Academie Minerva werkte ik als junior ontwerper bij 2D3D. Hier ontwierp ik bedrijfsidentiteiten (zoals logo’s en huisstijlen), brochures, posters, flyers en alle andere soorten gedrukte publicaties. Hier kreeg ik ook de kans om mezelf te ontwikkelen als tentoonstelling en web ontwerper.

Ik werkte bij twee andere bedrijven voordat ik in 2007 mijn eigen studio begon. Mijn studio is gebaseerd op de Ceuvel. De Ceuvel is een bekroonde, duurzame broedplaats voor creatieve en sociale ondernemingen, gevestigd op een voormalige scheepswerf in Amsterdam-Noord. We noemen dit graag onze clean-tech speeltuin.

Ik ontwikkel discipline onafhankelijke concepten en geef vorm aan diverse communicatievraagstukken. Ik doe dit voor zeer uiteenlopende grote en kleine, commerciële en non-profit organisaties. Ik bedenk, ontwerp en realiseer.

RO TEN SELDAM

“The story you tell is the product you sell”

 

Ro ten Seldam (’66) heeft een brede marketingcommunicatie ervaring opgedaan aan zowel media-, bureau-, bonds- en klantzijde. Vanuit zijn kennis en ervaring weet hij opdrachtgevers stapsgewijs mee te nemen in hun route naar het bereiken van hun doelstelling.

Als Belevenismarketeer zet hij hierbij veelal de ‘P’ van Passie in als extra wapen om van (gewone) klanten Fans te maken.

ROBERT ENGEL

Succesvolle merken zijn diegene waarbij het hart, hoofd en handen in lijn is met elkaar. Het hart van een merk staat symbool voor gedeelde waarden en normen van de mensen die het merk tot leven wekken, de medemerkers. Deze zijn vaak lastig onder woorden te brengen, maar zijn vaak wel verantwoordelijk voor het gedrag binnen een organisatie. Het hoofd staat symbool voor de meer rationele kant van een organisatie. Die noemen we vaak ook wel het beleid of de strategie. De handen van een merk komen tot uiting in de executie of de dagelijkse operatie. Dit is hetgeen iedereen ziet en merkt van een merk. Als één van deze zaken niet klopt met de andere elementen, dan merkt iedereen dit meteen en zullen medewerkers erdoor gedemotiveerd raken en zullen klanten en andere belanghebbenden het merk niet meer vertrouwen. Kennelijk klopt er dan iets niet en is het als merk lastig om je ware gezicht te laten zien.

 

In 20 jaar ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in het ware gezicht van merken. In al die jaren heb ik kunnen en mogen kijken achter de schermen bij veel verschillende soorten organisaties. Groot, klein, jong en oud en binnen veel verschillende sectoren. Sommige waren zeer oprecht in wie ze zeiden dat ze waren, anderen wat minder. Ik ben ervan overtuigd geraakt dat het veel leuker, interessanter en effectiever is als je wel je ware gezicht laat zien. Ik ben bevlogen om dit te doen voor merken met leuke en oprechte mensen. Ik laat mijn eigen ware gezicht zien op de site van mijn eigen onderneming en krijg daar veel positieve reacties op. Zo durf ik zelfs te zeggen dat ik een losbol ben. Natuurlijk is het lastig en schaam je je soms om je ware gezicht te laten zien. Maar als je het doet, voelt het bevrijdend. Alsof je je keurslijf van je ‘perfecte plaatje’ laten varen en gewoon trots bent op wie je bent.

SIGRID POSTEMA

Hi! Ik ben Sigrid, de generalist van het stel. Ik breng graag een team bij elkaar en zorg ervoor dat de boel in beweging komt en blijft. Zodat we met elkaar een mooi resultaat voor jou en je klant neer kunnen zetten.

Ik heb zo’n 20 jaar ervaring in het marketing en communicatievak. Ooit begonnen als hypotheekspecialist en na een paar jaar de overstap gemaakt naar marketing. Ik heb een aantal jaar als MKB marketeer voor ABN AMRO gewerkt en ben daarna aan de slag gegaan bij Amstel Lease (later ABN AMRO Lease). Ik heb in deze jaren van alles gedaan: Multimediale campagnes, productintroducties, marktonderzoek, evenementen organiseren, online marketing, teksten schrijven, strategie ontwikkeling, you name it!

 

Inmiddels al weer 2 jaar aan het werk als freelancer. Voor interim opdrachten, maar ook voor copywriting, waarbij ik werk voor zeer uiteenlopende opdrachtgevers. Daarom ben ik er ook trots op onderdeel te zijn van de Brand Angels. Vele expertises en veelzijdigheid bij elkaar gebracht in een team, met samen een doel: aansprekende, echte en oprechte boodschappen voor jouw klant maken.

XANDER DE GROOTE

Ik ben een nieuwsgierige, creatieve en ervaren professional die stevig op twee benen staat en zijn verantwoordelijkheden kent. Pionier en visionair. Steeds anticiperend. Omgevingsbewust en energiek. Daarbij zie ik ontwikkelingen in een breed perspectief en al vroeg aankomen.

Met veel corporate ervaring weet ik hoe binnen organisaties de ‘hazen lopen’. Ik heb veel bedrijven van binnen en van buiten, en van boven en van onder gezien. Daardoor ben ik uitstekend in staat om van strategie tot en met executie een belangrijke bijdrage te leveren. Mijn kracht is dat ik de kernwaarden van een bedrijf kan doorgronden en visualiseren.

 

FRANK HUIJBREGTS

Ik ben Frank, creatief, pragmatisch, autogek, sportief, jong (van geest), gevoel voor humor en gezond kritisch.

 

Begonnen als grafisch vormgever en later ook als art-director werkzaam bij verschillende reclame bureau’s. Voor B2B en B2C klanten als Beiersdorf (NIVEA), Spa Nederland, Kimberly-Clark, Nationale-Nederlanden, Econcern etc.

 

Sinds 5 jaar ben ik als ZZp’er werkzaam voor verschillende opdrachtgevers als Oikocredit International, Richard van Hooijdonk Trendwatcher en Futurist, eerlijkmetrecht en verschillende Startups. Met de andere Brand Angels wil ik samen voor mooie merken eerlijke en heldere uitingen maken.

FROM OUR BLOG