Echt of niet…?

Denk je bij de Jumbo maïsbrood te kopen, blijkt er helemaal geen maïs in te zitten. En kalfsleverworst van de ALDI? Is gemaakt van varkensvlees! Je hebt er vast al wel over gelezen. Foodwatch heeft de jaarlijkse windeieren weer uitgereikt aan de fabrikanten van de meest misleidende food-producten. En misleidend? Dat is natuurlijk alles behalve echt!

Bij voedingsmiddelen kun je vrij makkelijk zien of iets écht is of niet. Je hoeft alleen maar de verpakking om te draaien en eens goed de ingrediënten te lezen. Zo kom je er bijvoorbeeld achter dat in het maisbrood van de Jumbo helemaal geen maismeel zit. Alleen een paar piepkleine maiskorreltjes als decoratie op de korst.

Eigenlijk bij veel producten uit de “maak-industrie” zouden we behoorlijk objectief moeten kunnen bepalen hoe echt iets is. Je leest op het label van welke materialen het product is gemaakt en vaak ook nog waar het is gemaakt.  “What you see is what you get”, toch?

Maar hoe bepaal je nou of iets echt is in de dienstverlening? Bij een bank, in entertainment, de reisbranche, de horeca, de telecom? Op het moment dat je een dienst afneemt (en er vaak ook al voor betaald hebt) moet het nog gemaakt worden, het is er dan nog niet! Toch wil je wel iets wat echt en oprecht is. Hoe kom je daar achter? Vaak zal je je besluit nemen op basis van je onderbuikgevoel, een referentie van een bekende of op een vergelijkingssite.

En door zelf wat research te doen kom je soms ook al een heel eind. Adviesburo Joepie meldt op de website: Neem contact met ons op. Of: Wij van Joepie Advies …… En al gauw blijft het de eenmanszaak te zijn van meneer Joepie zelf. Niet handig! Al is hij nog zo goed in zijn vak, toch doet hij zich blijkbaar anders (interessanter?) voor dan hij is. Waarom? Onzekerheid?

Wij van de Brand Angels?

Tja, hoe zit dat dan met ons…..? Wij zijn gewoon 7 hardwerkende ondernemers, zonder  fancy kantoor met hippe inspiratieruimtes. Wij werken vanaf onze eigen keukentafel of op kantoor bij onze klanten. En als we met zijn zevenen bij elkaar zijn? Dan zitten we op de kleine, maar hele gezellige boot van Cristel bij de Ceuvel, of in het clubhuis van de tennisclub waar Ro de uitbater is. Of waar er maar net plek is! We zijn geen echtheidsexperts, we hebben geen unieke formule om jouw merk echt te maken. Maar we houden wel allemaal van echt, geloofwaardig en oprecht. We brengen ieder onze eigen ervaringen, kennis en vaardigheden in die samen leiden tot hele mooie ideeën die jouw merk verder kunnen ontwikkelen!

Sigrid

 

Geen reactie's

Geef een reactie